عوامل طبقه بندی سیم و کابل

معرفی سایت تکه کابل

برای گفتگویی آزادتر با دوستانتان
به انجمن ما مراجعه کنید
قالب جدیدی برای وبلاگتان نیاز دارید؟!!
شهرقالب !
دنبال مطالب تفریحی هستید؟!
بخش تفریحی!
اطلاعات سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 23
کل نظرات : 0
آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1
آمار بازدید
آی پی امروز : 8
آی پی دیروز : 4
بازدید امروز : 10
باردید دیروز : 35
ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته : 45
بازدید ماه : 90
بازدید سال : 776
بازدید کلی : 1,275
مشخصات
آی پی : 13.58.244.216
سیستم عامل :
مرورگر: Safari 5.1
آرشیو

نویسنده : امیرعلی
بازدید : 39


سیم و کابل

سیم و کابل از جمله اساسی ترین ملزوماتی است که در تجهیزات و شبکه های برق و تلفن استفاده می شود. بسته به نوع تجهیزات و وسایل یا شبکه های انتقال برق، انواع گوناگونی از سیم و کابل با قابلیت ها و ویژگی های مختلف تولید و در بازار عرضه می شود. در این مقاله اطلاعاتی در این خصوص خواهیم داد.

عوامل طبقه بندی سیم و کابل

مهم ترین نکته در طبقه بندی انواع سیم و کابل سطح ولتاژ موجود است. برای هر سطح ولتاژی نوعی از سیم و کابل لازم است که مناسب آن باشد یعنی تحمل و قابلیت آن سطح ولتاژ را داشته باشد. بسته به این که سیم و کابل در چه وسیله ای یا مداری قرار می گیرد و منبع برق چگونه است، باید تجهیزات و رساناهای مناسبی انتخاب کرد.

 

مورد دیگر که باید به آن توجه کرد، جنس رسانا و ساختار آن است. برخی رسانا ها ممکن است تنها متشکل از یک رشته ی واحد مفتولی نسبتا ضخیم باشند در حالی که برخی دیگر از رشته های نازک در هم تنیده (افشان) تشکیل شده اند. به هر ترتیب انتخاب نوع سیم و کابل بسته به جنس رسانا و تعداد رشته ها باید متناسب انتخاب شود. همچنین در کنار نوع رسانا، نوع و جنس عایق و روکش که محافظ رساناست نیز مهم است.

 

در کنار این موارد باید به حفاظت الکتریکی و مکانیکی کار توجه نمود تا هم هدف کار و هم ایمنی محقق شود. سیم و کابل انتخابی باید به عنوان جزئی از مجموعه ای که برای انتقال برق ایجاد شده و با توجه به کاربردی که دارد، کاملا استاندارد و متناسب با دیگر اجزا باشد.

 


نظرات کاربران

کد امنیتی رفرش