کابل افشان

معرفی سایت تکه کابل

برای گفتگویی آزادتر با دوستانتان
به انجمن ما مراجعه کنید
قالب جدیدی برای وبلاگتان نیاز دارید؟!!
شهرقالب !
دنبال مطالب تفریحی هستید؟!
بخش تفریحی!
اطلاعات سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 23
کل نظرات : 0
آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1
آمار بازدید
آی پی امروز : 8
آی پی دیروز : 4
بازدید امروز : 15
باردید دیروز : 33
ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته : 56
بازدید ماه : 163
بازدید سال : 849
بازدید کلی : 1,348
مشخصات
آی پی : 18.222.107.236
سیستم عامل :
مرورگر: Safari 5.1
آرشیو

نویسنده : امیرعلی
بازدید : 35


 

 

کابل افشان

کابل های افشان گروه دیگر از تجهیزات سیم و کابل بوده که از کنار هم قرار دادن چند رشته سیم افشان به دست می آید. این کابل بسیار انعطاف پذیر بوده و برای تاسیسات صنعتی و ساختمانی مختلف مثل سیم کشی داخل منازل، پمپ شناور داخل چاه، کلید اتصال و غیره مناسب است.

اصطلاح دیگر کابل افشان کابل نرم نیز بوده که بیشتر برای اتصالات متحرک و کوتاه کاربرد دارد. معمولا در طراحی عایق بندی این کابل معمولا از پلی وینیل کلراید که ماده ای عایق است و برای دفع ضربات مکانیکی و الکتریکی بسیار مناسب بوده مورد استفاده قرار می گیرد. برای کابل افشان سبک از پلیمر PVC/D و کابل افشان پر قدرت از پلیمر PVC/A استفاده می کنند. کابل های افشان از یک تا پنج رشته قابلیت تولید و عرضه دارند؛ این کابل ها با استاندارد ISIRI 3084 یا IEC60228 منطبق هستند که دارای ویژگی های مخصوصی مانند:

    جنس سیم و کابل از مس آنیل با اندود قلع یا بدون اندود باشد (این موضوع به نوع کاربرد آن بستگی دارد.)

    قطر اسمی هر سیم باید با سایر آن ها یکسان و برابر بوده و از حداکثر مقادیر استاندارد بیشتر نباشد.

    میزان مقاومت هر هادی در دمای +۲۰ درجه سانتیگراد از حداکثر میزان استاندارد بیشتر نشود.

کابل افشان ها به دو دسته قدرت و سبک تقسیم می شود. کابل افشان قدرت در تامین برق مناطقی که احتمال صدمه مکانیکی به کابل وجود ندارد مانند فضای باز، زیر خاک، درون آب، نیروگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. کابل افشان سبک در محدوده دمایی -۳۵ تا +۷۰ درجه سانتیگراد قابل استفاده است. حداقل مقاومت اهمی این کابل ها ۲۰ بوده و باید با استانداردهای JIS C 3501،MIL C 17  و IEC 60096 طراحی شده باشند. این کابل ها را می توان با مس آنیل شده قلع اندود گروه ۱، ۲یا ۵ ساخته و عایق به کار رفته بر روی این هادی از پلی اتیلن جامد یا اسفنجی (فوم دار) است؛ که برای انتقال فرکانس های بالا در فرستنده ها و گیرنده ها کامپیوتر، دوربین مدار بسته  و گیرنده های رادیو و تلویزیون کاربرد زیادی دارند.


نظرات کاربران

کد امنیتی رفرش