تفاوت کابل افشان سبک و قدرت

معرفی سایت تکه کابل

برای گفتگویی آزادتر با دوستانتان
به انجمن ما مراجعه کنید
قالب جدیدی برای وبلاگتان نیاز دارید؟!!
شهرقالب !
دنبال مطالب تفریحی هستید؟!
بخش تفریحی!
اطلاعات سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 23
کل نظرات : 0
آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1
آمار بازدید
آی پی امروز : 5
آی پی دیروز : 4
بازدید امروز : 7
باردید دیروز : 35
ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته : 42
بازدید ماه : 87
بازدید سال : 773
بازدید کلی : 1,272
مشخصات
آی پی : 3.145.111.183
سیستم عامل :
مرورگر: Safari 5.1
آرشیو

نویسنده : امیرعلی
بازدید : 35


 

تفاوت کابل افشان سبک و قدرت


این دو کابل شاید از لحاظ ظاهری با هم تفاوتی نداشته ولی عمده تفاوت آنها در بازدهی و میزان انتقال جریان برق است که باعث تفاوت در کاربرد آن ها شده است
کابل افشان قدرت :(power cable)  این مدل کابل بیشتر برای جعبه اتصال، تاسیسات صنعتی و مواردی که نیاز به دفن کابل در خاک داشته مورد استفاده قرار می گیرد. عایق این کابل های پلی وینیل کلراید هادی عموما از جنس مس است. البته در بعضی موارد خاص از کابل آلومینیومی هم استفاده می کنند.
کابل افشان سبک: این مدل از جنس مس آنیل شده است و بیشتر در وسایلی که دو شاخه ثابت متصل به کابل دارند مانند لوازم برقی، لوازم منزل و در کل استفاده می شوند. جنس عایق آن ها بیشتر از نوع PVC/D بوده و رنگ روکش آنها معمولا سفید یا مشکی است. کابل های افشان سبک به دو صورت گرد و تخت قابل تولید هستند. در نوع گرد آن ها از رشته ها به هم تابیده شده هستند؛ ولی در نوع تخت رشته ها به صورت موازی در داخل کابل قرار می گیرند.
سیم و کابل افشان تخت : نام دیگر آن ها کلافی است. کابل های تخت زمانی است که به هر دلیلی توانایی استفاده از کابل گرد وجود نداشته، مانند کابل های آسانسورها، جرثقیل و نقاله کاربرد دارد. کابل های افشان تخت انعطاف پذیری بسیار بالایی داشته و در صورت استفاده از نظر قیمت و ابعاد کمتر از کابل گرد است. درون این کابل ها یک رشته نخ نایلونی بوده که باعث طول عمر بیشر کابل تخت می شود. این کابل قابلیت تولید در اندازه های متنوع در ابعاد ۴، ۸، ۱۲، ۱۶، ۲۰ و ۲۴ رشته را دارد. معمولا از کابل تخت در فضاهایی که دارای که محدودیت نصب وجود دارد استفاده بهتری می توان کرد. استفاده از کابل افشان تخت در مواردی مانند وسایل پخت و پز گرمایشی، ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، تاسیسات خارجی تایید نمی شود. چرا که برای استفاده در کابل آسانسور (تراول کابل) باید از نوع ۲۰ یا ۲۴ رشته آن برای مقاومت بیشتر آن استفاده کنیم.
سیم و کابل گرد: کاربرد این کابل ها از نظر قدمت قدیمی تر از کابل های تخت بوده و برای صنایع مختلف و ماشین آلات بسیار مناسب هستند. در اینجا به برخی از تفاوت های این دو کابل از لحاظ ظاهری و مکانیکی می پردازیم:
•    ایمنی بالاتر نسبت به کابل های تخت
•    
استفاده از کابل های تخت در پروژه های رباتیک و خودکار پزشکی و خیلی از صنعت های دیگر
•    
ظرفیت بیشتر و بزرگ تر در انتقال کابل های تخت نسبت به کابل های گرد و بنابراین بازدهی بیشتر
•    
کابل های افشان تخت نسبت به گرد سبک تر بوده ولی این سبکی تاثیری در کارایی محصول نداشته و همچنان از نظر پیکر بندی بسیار خوب عمل می کنند.

 

 

 


نظرات کاربران

کد امنیتی رفرش